Casa Internationala de Rugaciune Timisoara (5)

Continuare de aici.

In acest post voi prezenta doua materiale in care este analizata miscarea IHOP:

– Primul material este un articol preluat de pe site-ul CARM (Christian Apologetics & Research Ministry) si tradus in limba romana, in asa fel incat si cei care nu cunosc limba engleza sa poata intelege mai multe despre miscarea IHOP. Articolul original il gasiti aici, iar pentru publicare si traducere am obtinut permisunea celor de la CARM.

– Al doilea material este un interviu audio (format din doua parti) realizat de echipa “Stand Up For The Truth” cu Sarah Leslie (“Discernment Ministries“). Sursa celor doua interviuri se gaseste aici si aici. Cele doua interviuri se pot asculta direct din aceasta pagina la sfarsitul articolului.

redihop

PERICOLELE CASEI INTERNAŢIONALE DE RUGĂCIUNE (IHOP)

autor John Park (tradus in limba romana de B.M.)

Casa Internaţională de Rugăciune (IHOP) şi-a început activitatea la data de 7 mai 1999, la iniţiativa lui Mike Bickle, din Kansas City.[1] Este bine cunoscută datorită lucrării de închinare şi rugăciune permanentă, 24 de ore, timp de 7 zile. Acum a crescut în mod substanţial pentru a-şi permite legături internaţionale, seminarii proprii şi programe dedicate studenţilor. Oamenii de pe tot cuprinsul globului pământesc se îmbulzesc la IHOP, dar ei chiar ştiu în ce anume se implică?

ORIGINILE CULTICE ŞI SCOPURILE

Este foarte limpede că cei mai mulţi dintre participanţii la IHOP nu înţeleg în ce anume se implică. Mulţi dintre participanţi, inclusiv dintre creştinii oneşti care sunt amăgiţi, cred că acolo este un loc unde mergi să te închini şi să te rogi, neştiind nimic despre particularităţile teologice ce fac din IHOP ceva unic. Adevărata origine datează din 1982, după ce un om pe nume Augustin l-a abordat pe Mike Bickle spunându-i că o voce pe care a auzit-o i-a spus să prorocească în faţa adunării sale. După acel an, Mike Bickle a pretins ca a auzit o voce care i-a vorbit în timpul unei călătorii în Cairo (Egipt). Vocea i-a spus: „Te chem să ridici o lucrare care va atinge marginile pământului. Am chemat mai mulţi oameni să facă acest lucru şi mulţi au spus da, dar foarte puţini au făcut voia mea.” [2]

Aceasta seamănă cu modul în care s-au născut alte culte creştine. Ele au urmat aceeaşi formulă de bază:
El (sau ea) a spus că Dumnezeu i-a transmis un mesaj, după care el (sau ea) a înfiinţat biserica X.

De exemplu:

Joseph Smith a afirmat că Dumnezeu i-a transmis un mesaj, iar el a înfiinţat Biserica Mormonă.

Ellen G. White a afirmat că Dumnezeu i-a transmis un mesaj, iar ea a înfiinţat Biserica Adventistă de Ziua a Şaptea.

Mary Eddy Baker a afirmat ca Dumnezeu i-a transmis un mesaj, iar ea a înfiinţat Biserica Creştina Scientologică.

Sun Myung Moon a afirmat ca Dumnezeu i-a transmis un mesaj, iar el a înfiinţat Biserica Unificării.

Witness Lee/Watchman Nee a afirmat că Dumnezeu i-a transmis un mesaj, iar el a înfiinţat Biserica Locală.

Mike Bickle a afirmat că Dumnezeu i-a transmis un mesaj, iar el a înfiinţat Casa Internaţională de Rugăciune.

Nu este vorba numai despre faptul ca originile IHOP se înrudesc cu multe grupuri aberante, ci şi despre faptul că ele urmează acelaşi model. Un citat al lui Mike Bickle spune că biserica este cea care aduce marele necaz:

Noi nu vom lipsi din marele necaz, băgaţi de seamă, biserica este cea care cauzează marele necaz. Ce vreau să spun cu aceasta este că biserica, biserica care se roagă sub conducerea lui Isus e cea care aduce judecata în marele necaz în acelaşi mod în care Moise şi-a întins toiagul, s-a rugat şi a adus judecăţile asupra lui Faraon. Biserica în necazul cel mare este în poziţia pe care a avut-o Moise înaintea lui Faraon, dar nu va fi vorba despre Faraon şi despre Egipt, ci va fi marele sfârşit când Faraon va fi numit anticrist, iar cartea Apocalipsei este o carte despre judecăţile lui Dumnezeu asupra anticristului, aduse de biserica în rugăciune.

Mai rău de-atât, Bickle propune ideea că o biserică de elită a sfârşitului îi va învinge pe duşmanii lui Dumnezeu, iar „Isus va fi ţinut în ceruri” până când lucrul acesta se va întâmpla.

Chiar acum, mişcarea de rugăciune creşte rapid… chiar foarte rapid! Dar atunci când spun că mişcarea creşte rapid asta înseamnă că în loc de un procent din trupul Domnului Isus care aderă la ea, e vorba poate de 10 procente. Este… cum sa vă spun… este de 10 ori mai mare decât cu o generaţie în urmă, dar iubită atât de rapid pe cât de rapid creşte această mişcare de rugăciune, acolo unde oamenii se ţin de ea, dar la celelalte 90 de procente din trupul lui Cristos nici măcar le stă gândul. Domnul Isus nu vine până ce întregul trup al lui Cristos nu va striga „Vino, Doamne Isuse, vino Doamne Isuse, vino Doamne Isuse”, şi nu spun doar „vino şi iartă-mă”, ci strigă ca unii care înţeleg ceea ce sunt, preţuiţi de Isus prin identitatea lor de Mireasă a Lui. [9]

PUTEREA EMOTIVITĂŢII, A MISTICISMULUI ŞI A GNOSTICISMULUI

Cea mai mare atracţie a IHOP o constituie experienţa. Deseori, oamenii vin la mine vorbindu-mi despre experienţa lor, iar apoi se întorc mereu şi mereu pentru a-L experimenta pe „Dumnezeu” şi „Duhul” – nimic altceva decât ca o intensă stare emoţională. Aceasta este o stare asemănătoare misticismului, care este definit ca fiind „căutarea celei mai profunde şi celei mai intense experienţe religioase subiective” şi „că realitatea spirituală este percepută în afara simţurilor umane intelectuale şi naturale.” [13] Ei practică ceea ce este cunoscut drept o rugăciune focalizata şi contemplativă. Aceasta este definită ca „practicarea relaxării, a golirii minţii şi lăsarea sinelui să-L găsească pe Dumnezeu în acest sine.” [10] De fapt, ei au pe site-ul lor un articol intitulat „Rugăciunea contemplativă”, dar după mai multe reacţii negative din partea presei, au renunţat la el. [13] Cu toate acestea, conţinutul articolului a fost menţinut pe site-ul unui fost membru din conducerea IHOP şi este la dispoziţia tuturor aici (http://gospelmasquerade.wordpress.com/2009/08/01/contemplative-prayer-continued/).

Una dintre cele mai mari critici ce ar putea fi aduse ar fi gnosticismul perfid al IHOP. Gnosticismul este derivat din cuvântul grec gnosis, care se traduce prin „cunoaştere”. Semnul distinctiv al gnosticismului este ideea de a avea „cunoştinţe ascunse” despre tărâmul spiritual, cunoştinţe care sunt indisponibile altora. Această cunoaştere vine fie prin prorocii, prin vedenii şi vise pe care Dumnezeu le dă în mod specific unui grup privilegiat de oameni – în cazul nostru IHOP. În fapt, IHOP are propriile „camere de prorocii” unde o persoană poate primi „prorocii”, iar ei obişnuiesc să expedieze prin poştă benzi înregistrate, precum cea pe care mama prietenului meu m-a rugat să i-o traduc!
Este ceva despre care vorbeşte apostolul Pavel în Coloseni 2:18: „Nimeni să nu vă răpească premiul alergării, făcându-şi voia lui însuşi printr-o smerenie şi închinare la îngeri, amestecându-se în lucruri pe care nu le-au văzut, umflat de o mândrie deşartă, prin gândurile firii pământeşti…” [11]
Marile experienţe cu Domnul nostru sunt un dar de la Dumnezeu, dar trebuie sa fim prudenţi faţă de autoritatea pe care el/ea o dă experienţelor personale. Cel mai adesea, oamenii care merg la IHOP nu au o bază teologică temeinică aşa ca ei se bazează pe experienţele lor pentru a hotărî ce spune Biblia şi nu invers. Iată aici câteva cuvinte referitoare la înţelepciunea privitoare la experienţe din predica lui Dr. John MacArthur, intitulată „Sunt experienţele o sursă validă de adevăr?”:

Există un fel de şiretlic pe care îl folosesc: „Ei bine, ne aşteptam să fiţi împotriva acestui lucru din moment ce nu l-aţi experimentat”. Acesta este gnosticism. Să crezi că ai fost ridicat la un nivel superior de înţelegere pe care cei neiniţiaţi nu îl pot înţelege. Rodman Williams, care a scris o serie de cărţi şi care a fost pentru o vreme directorul unei şcoli carismatice locale, a spus: „Orice informaţie vitală privitoare la darurile Duhului, darurile spirituale supranaturale, predispune la o participare la ele. Fără această participare, indiferent ce s-ar spune despre aceste daruri ar putea duce doar la confuzie şi greşeală”. Dacă nu ai parte de aşa ceva, nu ai dreptul să vorbeşti despre aşa ceva. Un pastor mi-a spus: „Vorbeşti exact ca cineva care nu a avut niciodata experienţa. Vorbeşti din ignoranţă.” Aş fi curios să ştiu dacă ei simt acelaşi lucru atunci când vorbesc despre Rai, despre iad, crimă, adulter, homosexualitate… şi despre multe altele. Trebuie să avem şi noi aceste experienţe? [5]

DILEMA IHOP

Când cineva vine la tine şi îţi spune că Dumnezeu i-a vorbit realmente şi/sau a avut o revelaţie vizuală (vis, vedenie, profeţie, etc) ne găsim în situaţia pe care o voi numi DILEMA IHOP.
Datorită faptului deosebit de grav al nesupunerii faţă de prorociile autentice şi al ticăloşiei de a proclama prorocii false, te trezeşti în faţa dilemei IHOP, când trebuie să alegi:

Varianta 1: Dacă această persoană vorbeşte într-adevăr adevărul lui Dumnezeu. Dacă este aşa, atunci suntem obligaţi să ascultăm, sau suportăm pedeapsa aspră a lui Dumnezeu pentru că nu am ascultat poruncile care sunt de la El prin prorocul Lui.

Varianta 2: Dacă această persoană proclamă minciuni în numele lui Dumnezeu, va suporta în consecinţă o pedeapsa aspră pentru a fi propagat prorocii false şi a fi astfel un proroc mincinos.

Din nefericire, acest lucru îi pune pe ceilalţi creştini într-o situaţie dificilă, pentru că acum trebuie să facem distincţia dacă IHOP este plin de proroci falşi sau adevăraţi şi, în consecinţă, să îi tratăm ca atare. Nu putem să rămânem pur şi simplu neutri. Cum am putea să fim neutri faţă de revelaţia lui Dumnezeu sau faţă de un asemenea păcat atât de grav al unei profeţii false în sânul bisericii? Este ca şi cum cineva i-ar spune unui pastor că şi-a înşelat soţia sau că a ucis pe cineva şi acesta ţi-ar spune: „Hmm… lasă-mă să mă gândesc la asta şi vedem mai târziu.” Nu, suntem într-o situaţie dificilă şi trebuie să luăm o decizie grea!

Din nefericire, mulţi dintre cei din cadrul IHOP nu au habar ce fac atunci când ei presupun că „prorocesc”. După cum am mai spus, ei nu au o bază biblică solidă şi nu stau să se gândească la gravitatea a ceea ce profeţesc de fapt.

O MOSTRĂ DE PROFEŢII

Ca nu cumva să credeţi că profeţiile IHOP sunt la fel ca acelea din bisericile carismatice obişnuite sau similare cu cele menţionate de oameni ca John Piper, Vern Poytress sau Wayne Grudem, vă rugăm să citiţi următoarele citate pe care le-au constatat alţi autori:

1. Pe discul nr.7 al Istoriei Profetice, Bickle descrie o vizită pe care a făcut-o în camera tronului lui Dumnezeu, unde Dumnezeu i-a spus că El va restaura poziţia apostolilor în biserică. Daţi-mi voie să prefaţez acest fapt spunând că înainte de a ajunge la acest punct al mesajului său, Bickle a descris experienţa sa ca fiind asemenea experienţei apostolului Pavel în al treilea cer (Corinteni 12) ca şi ca acea a vedeniilor lui Ioan. Lor li s-a spus de către conducerea bisericii că este decizia lor să „vestească” a doua venire a lui Isus. Ei au fost încurajaţi să continue cu discernământ în ceea ce priveşte experienţele mistice. Li s-a spus că ei sunt „înainte mergătorii” lui Cristos, la fel cum a fost şi Ioan Botezătorul. Li s-a mai spus ca viziunea ortodoxă asupra creştinismului este şubredă şi că e în mâna lor să restaureze „adevăratul” mesaj al Evangheliei, folosind noile lor „puteri de la Dumnezeu” pentru a începe o lucrare de renaştere care va câştiga suflete pentru Împărăţie. [6]

2. Ei au putut sa Îl audă pe Dumnezeu şi să transmită mai departe cuvintele Lui, profeţind despre marile evenimente care se vor petrece pe planetă. De altfel, ar fi putut da cu banul pentru a vedea dacă ceea ce se presupune că le-ar fi spus Dumnezeu se va împlini. Adesea lucrurile nu s-au împlinit. Unii dintre cei mai importanţi profeţi şi/sau conducători din această mişcare i-au inclus pe Paul Cain, Mike Bickle, Bob Jones, Rick Joyner, John Paul Jackson, Francis Frangipane şi alţii….Oricum, din spusele lor rezultă că nivelul general al revelaţiei profetice din mişcarea „profetică” este de 65 de procente. Unii profeţi au o acurateţe chiar mai mică de 10 procente, spune el, în timp ce unii dintre „cei mai maturi” profeţi ajung la „un nivel de 85 până la 95 de procente”. (Steven F. Cannon, ‚Un vin vechi într-un butoi vechi: o privire asupra părtăşiei din Kansas City’, Jurnalul trimestrial 10, nr.4 – octombrie – decembrie 1990). [7]

3. Bickle pretinde că o „voce” i-a vorbit în septembrie 1982, călăuzindu-l la o lucrare care să atingă marginile pământului. (Albert James Dager, ‚Vangeance in Ours. Redmond, Wash,: Sword Publishers, 1990, pag.127). Relatarea lui Bickle sună astfel: „Domnul mi-a spus pur şi simplu: ‚Voi schimba înţelegerea şi expresia creştinismului pe Pământ în decursul unei generaţii’.” (Mike Bickle, „Growing in the Prophetic”, Lake Marz, Fla: Creation ouse, 1996, pag.30). [7]

4.- Bickle spune: „… adevărul este că Dumnezeu mi-a arătat că a fost cu adevărat o ungere vindecătoare. A fost un vis extraordinar, ah, dinamic pentru istoria mea personală şi pentru ce pot să înţeleg referitor la viaţa acestei biserici. Este o ungere vindecătoare cum nu va fi o alta pentru o altă mişcare. Este ceea ce mi-a spus El în mod direct, că nu va fi o a doua ungere pentru nici o altă mişcare în această întreagă generaţie, ungerea vindecătoare care va veni asupra poporului său…” El (BJ)[Bob Jones] spune: „Au luat stindard, iar El (Dumnezeu) a pus stindardul asupra ta în noaptea trecută şi acesta a vorbit despre întreaga mişcare.” Apoi mi-a povestit visul pe care l-am avut şi mi-a spus că Domnul spune ca nu va fi nici o mişcare care va avea o putere de vindecare superioară acestei mişcări. După care continuă: „Nu va fi nimic pe acest pământ care să semene cu acest lucru în această generaţie” Iar eu am exclamat: „Dumnezeule, e incredibil!” [3]

5.- „Eu (Mike Bickle) am stat în stânga Domnului – şi nu a fost un vis – a fost pe atât de real pe cât este viaţa şi, cum am mai spus, nu cunosc acest tărâm… El (Dumnezeu) mi-a vorbit cu asprime şi mi-a spus: ‚Dacă eşti nerăbdător vei produce o mare tulburare şi necazuri multor oameni’. M-am simţit ruşinat şi am fost devastat de tristeţe pentru că mi-a vorbit atât de aspru. Iar ceea ce a urmat a fost că am început sa mă prăbuşesc atât de rapid – vreau să zic un fel de V-Î-Î-Î-Î-J, a durat cinci sau şase secunde, apoi am căzut în pat, direct prin tavan – adică direct prin ziduri şi obiecte – V-Î-Î-Î-Î-J, am ajuns în pat dar nu a fost ca şi când ar fi fost instantaneu – am avut conştiinţa unei călătorii de cinci sau şase secunde. Aţi încercat aşa ceva?

BJ: Da.

MB: ‚Am căzut atât de rapid, şi am apucat doar să spun A-H-H-H-H. Coboram direct prin cerul negru… Şi am căzut direct prin tavan în pat şi am privit în jur preţ de o jumătate de secundă, apoi am revenit cu un V-Î-Î-Î-Î-J, şi am trecut direct prin tavan din nou! Şi am înţeles imediat că nerăbdarea însemna a te pune în poziţia de conducător, fără permisiune. El mi-a spus: ,Nu te poţi pune în poziţia de conducător unde nu-ţi spun Eu, pentru că această conducere va provoca multe sciziuni şi mulţi oameni vor suferi foarte mult şi atunci te voi socoti răspunzător pentru aceasta’… Şi ce se întâmplă… apare acest car aurit chiar acolo – S-W-O-O-O-P…şi am ştiut în mod instinctiv, instantaneu, că era o misiune apostolică, chiar dacă era doar o chemare. Nu era o împuternicire. Domnul nu m-a numit apostol. El mi-a spus ceea ce gândea, ‚În zilele care vor urma, dacă eşti credincios, ai ocazia prin harul lui Dumnezeu de a împlini o chemare apostolică, dacă vei fi credincios până la capăt.’ Şi m-am aşezat în acel car şi am ţâşnit direct în cerul albastru şi ştiam că urc… era o revelaţie. El mi-a spus ‚În zilele care vor veni îţi voi da revelaţia divină’. Va fi o măsură a lucrării apostolice de sfârşit de veac care va veni din roada mijlocirii…aşa că va fi un număr de ani de străbătut. Dar Domnul mi-a spus că voi mai aduce alţi apostoli – campioni – dacă oameni vor stărui în mijlocire şi vor cere ca ei să vină… Şi, deci, aceasta nu a fost doar o măruntă cercetare referitoare la promisiunea pe care a făcut-o Dumnezeu faţă de această mişcare…Şi Domnul a spus: ‚Acum tu ai cuvântul în tine însuţi şi nu vei alerga după alte mişcări sau spre alte locuri, pentru că ţi-am vorbit faţă în faţă.’ Şi am ştiut atunci că îl am în mine…din spusele lui Dumnezeu – faţă în faţă – (dar nu I-am văzut niciodată chipul), ci doar stăteam lângă El, aveam eu însumi cuvântul şi nu era doar o chestiune că eu Îl credeam pe El. A fost uluitor cum s-a schimbat revelaţia mea după acel moment.’ (F88, p.81-84) [3]

DENIGRAREA BIBLIEI ŞI A NOŢIUNII DE SOLA SCRIPTURA

Una intre cele mai mari probleme ale acestei mişcări este negarea uneia dintre doctrinele de bază ale Reformei şi ale creştinismului evanghelic: Sola Scriptura, sau, în traducere, Doar Scriptura. Sola Scriptura înseamnă că Biblia este voia revelată a lui Dumnezeu şi că aceasta este tot ceea ce este necesar pentru credinţă (toate învăţăturile sunt cuprinse în Biblie), pentru practicarea credinţei (lucrurile de care avem nevoie pentru a conduce biserica şi viaţa noastră de zi cu zi). O explicaţie excelentă o dă Dr. Greg Bahnsen pe adresa de Internet http://www.christiantruth.com/articles/bahnsen.html. De fapt, Dumnezeu nu mai are nevoie să ne facă noi revelaţii, descoperiri. Acest argument a fost folosit pentru prima oară de mişcarea Reformei împotriva Bisericii Romano-Catolice care spunea că avem nevoie de tradiţiile şi de clerul ei. Fapt care este acum sub atacul IHOP. Ei pot să spună că cred în acest lucru, dar faptele lor îi contrazic.

Atunci când oamenii din IHOP iau anumite decizii, ei nu folosesc Biblia ca pe singura revelaţie primită de la Dumnezeu pentru că ei presupun că au încă revelaţii directe de la Dumnezeu. Ei neagă exact doctrina care defineşte credinţa protestantă şi evanghelică. Din păcate, acest fapt este de nestăvilit la IHOP.

EXPONENT AL UNUI CULT CU MAI MULTE LUCRĂRI

Cu siguranţă, sunt multe deosebiri teologice în sânul bisericii creştine şi mulţi dintre noi chiar ne deosebim. Cu toate acestea, noi nu mergem atât de departe încât să etichetăm pe alţii ca fiind un cult sau eretici. Pe de altă parte, IHOP a fost etichetat drept periculos, cultic, fals şi eretic de către multe biserici, foşti membri, grupuri apologetice şi de oameni ai lui Dumnezeu. De fapt, şi alţi creştini carismatici s-au ridicat de asemenea împotriva lor. Iată o mică listă a acestora:

  • Pastorul Bill Randles (un predicator penticostal) a scris o carte intitulată „Cântărit şi găsit prea uşor” – „Weighed and Found Wanting”).

Toate aceste resurse se găsesc în secţiunea cu referinţe. Recomand în mod special site-ul Gospel Masquerade, manuscrisul pastorului Gruen şi cartea pastorului Randles.

CONCLUZII

O succintă recapitulare a celor mai importante păcate includ:

  • Originea cultică, modul de închinare şi scopurile
  • Emotivitatea
  • Misticismul
  • Gnosticismul
  • Dilema IHOP
  • Profeţiile false
  • Negarea efectivă faţă de Sola Scriptura
  • Opoziţia faţă de mai multe grupuri creştine evlavioase

Deşi s-ar părea că este vorba despre un loc înflăcărat şi pasionat pentru Dumnezeu, pur şi simplu nu este cazul. Mulţi dintre oamenii care se duc acolo sunt creştini sinceri, dar ei au fost copleşiţi de minciunile şi experienţele pe care le-au avut acolo. Mai pe scurt, oamenii cu care am comunicat ignoră lucrurile pe care le-am afirmat mai sus şi pur şi simplu ţin cu dinţii de ceea ce au experimentat acolo, arătându-mă cu degetul acuzator, spunând: „Tu nu ne cunoşti!” Din nefericire îi cunosc şi sper ca acest articol să vă lîmurească sau să vă ajute să îi convingeţi pe cei care vor să meargă pe această cale nimicitoare. Mi se frânge inima să văd atâţia tineri care cad victime acestui loc şi atâţia oameni care îşi risipesc vieţile şi darurile date de Dumnezeu pentru a extinde împărăţia IHOP şi nu Împărăţia lui Dumnezeu.

Referinţe:

[1] http://www.ihop.org/Group/Group.aspx?ID=1000036203

[2] Randle, Bill. “Weighed and Found Wanting: The Toronto Experience Examined in the Light of the Bible. Cambridge, UK. 1996. http://www.apologeticsindex.org/docs/WeighedAndFoundWanting.pdf

[3] Gruen, Ernie. Documentation of the Aberrant Practices and Teachings of Kansas City Fellowship (Grace Ministries). Shawnee, KS. No date. http://www.deceptionbytes.com/AberrentDoctrinesKCF

[4] http://www.apologeticsindex.org/b56.html

[5] http://www.biblebb.com/files/MAC/CHAOS1.HTM

[6] http://signofjonah.wordpress.com/2006/07/13/ihop-and-cultural-influences

[7] http://www.pfo.org/growingpains.htm

[8] http://thepredestinedblog.blogspot.com/2008/10/ihop-manifesto.html

[9] http://cicministry.org/commentary/issue107.htm

[10] http://carm.org/centering-prayer

[11] The Lockman Foundation. New American Standard Bible. La Habra, CA. 1995.

[12] MacArthur, John. The MacArthur New Testament Commentary: Colossians and Philemon. Chicago, IL. 1992.

[13] http://gospelmasquerade.wordpress.com/2009/08/01/contemplative-prayer-continued/

Sursa foto: http://beyondgrace.blogspot.de/2011/02/red-flags-over-ihop-devotion-or.html

 

4 Comments

  1. Pingback: Cine este astăzi Iosif Țon: “Teologul” NAR în România | ARMONIA MAGAZINE - USA

  2. Pingback: Este IHOP un cult de ciudati? « tineridelanganoi

  3. Ce adresa si nr de mobil contact are Casa Internationala de Rugaciune Timisoara?
    Rog sa ma sustineti in rugaciune pt o cauza speciala si personala.
    Va multumesc!

Leave a Reply