O parte din conducerea Uniunii Baptiste din Romania prezenta la conferinta unui “apostol” NAR

Daca ar fi sa consider cele doua stiri aparute zilele trecute in mediul online (aici si aici) ca fiind adevarate (si nu am nici un motiv sa cred ca nu ar fi) atunci inseamna ca presedintele uniunii baptiste din Romania (Viorel Iuga) precum si alti membrii din comitetul executiv al uniunii (Samy Tutac, Ioan Ardelean si Ilie Milutin) nu au auzit inca de aceasta miscare numita NAR (Noua Reforma Apostolica) ori daca au auzit nu sunt destul de informati pe acest subiect. Pur si simplu nu pot sa cred ca au promovat si participat in cunostinta de cauza aceasta conferinta cu David Shibley, un fals apostol NAR.

  • Aflam din linkurile de mai sus urmatoarele:

“Conferința de înviorare spirituală organizată de ServingHim și Coaliția Evanghelică în parteneriat cu Global Advance (http://www.globaladvance.org), cu tema Creșterea Bisericii. Această conferință se adresează pastorilor, misionarilor și altor lucrători, împreună cu soția. Sesiunile de seara se vor adresa provocărilor specifice pe care le are de înfruntat familia unui slujitor.

Principalul vorbitor al conferinței va fi David Shibley (http://www.davidshibley.com), un foarte  experimentat conferențiar pe tema plantării și creșterii spirituale a bisericii.

Va participa și un grup de pastori,împreună cu soțiile, din Comunitatea Baptista Timișoara. În paralel se va desfășura și ședința Consiliului Uniunii Baptiste.”

sau

“Sunt prezente peste 350 persoane,  păstori, dar și alte persoane implicate în lucrarea creștină din cadrul confesiunilor evanghelice. La acest eveniment este prezent Președintele Uniunii Baptiste, Viorel Iuga, Secretarul general Ioan Ardelean, Secretarul general adjunct Ilie Milutin, Vicepreședintele cu pastorala Samy Tuțac, Vicepreședintele Convenției Maghiare Pal Borzași precum și numeroși pastori baptiști din țară și din străinătate.” (sublinierile imi apartin)

  • Cine este David Shibley?

 – David Shibley este un apostol fals NAR (Noua Reforma Apostolica) – o miscare despre care am scris deja foarte multe posturi.

 – David Shibley apare in lista de apostoli falsi numita pompos “International Coalition of Apostolic Leaders“, sau sub un alt nume “New Apostolic Reformation“.

ica-list

– David Shibley a scris o carte in colaborare C Peter Wagner (fostul sef NAR, considerat si parintele acestei miscari) despre istoria miscarii neo-carismatice si cat de benefica si necesara este aceasta pentru evanghelizarea lumii. Desigur realitatea e cu totul alta, iar pagubele la adresa crestinismului produse de aceste miscari de asa-zisa “inviorare spirituala” sunt nemasurabile.

514Tu3LIkVL

– David Shibley a fost pentru cativa ani (si poate mai este) profesor in cadrul universitatii WLI (Wagner Leadership Institute) condusa de acelasi C Peter Wagner. Da, David Shibley a fost profesor la acest institut alaturi de alti apostoli si profeti falsi precum John Arnott – unul dintre parintii miscarii “Toronto Blessing” si cel care pune masele de aur.

wli-wagner

Daca o sa studiati si site-urile web ale lui David Shibley (aici si aici) si o sa aruncati o privire pe cateva dintre scrierile acestuia o sa realizati ca sunt pline de propaganda NAR, cunoscuta sub numele de dominionism (adica New Age cu terminologie biblica).

Cunosc oare cei din conducerea uniunii baptiste doctrinele acestei miscari? Inteleg oare ca peste 350 de pastori si lucratori au fost expusi pericolelor unei evanghelii false numita dominionism?

In ultimii ani nu numai ca UBR nu a facut mai nimic ca sa contracareze aceasta miscare de falsificare a crestinismului, dar si mai grav astazi conducerea acestei uniuni se “invioreaza spiritual” la conferintele falsilor apostoli NAR. Sper ca intelegeti cat e de usor sa prostesti nu 1-2 pastori de pe la tara, dar o intreaga comunitate impreuna cu conducerea acesteia.

Ziua in care o sa jucam tontoroiul in biserici in care altadata se tineau serioase studii biblice e din ce in ce mai aproape. Conferintele NAR de spalare a creierelor nu numai ca sunt in toi dar se fac sub nasul acestor mari lideri spirituali care tac… si tac… si tac… dar mai si participa… oferindu-le credibilitatea acestor falsi apostoli.

Sau exista vreun lider baptist sau penticostal de seama care sa fi tras un semnal de alarma concret impotriva acestei miscari de spalare a creierelor? Vreo carte scrisa in limba romana? O conferinta pe acest subiect? Va rog sa-mi dati si mie un nume si unde, cand si cum.

Si acum intrebarea cea mai importanta este: Ce sa inteleaga membrii cultului baptist din Romania despre participarea comitetului executiv al uniunii la aceasta conferinta?

In cazul “strajerilor” comunitatea baptista din Romania s-a delimitat clar de aceasta miscare, dar in cazul de fata are vreo pozitie oficiala fata de miscarea NAR care este mult mai raspandita si mult mai periculoasa? Sau putem concluziona faptul ca uniunea baptista crediteaza si promoveaza mai nou apostoli falsi?

Update: La sugestia unui comentator am sa pun si niste citate din cartile lui David Shibley pentru ca demersul meu sa nu fie interpretat ca fiind o defaimare la adresa dansului. David Shibley este fara indoiala un eretic dominionist si un apostol fals NAR. Nu am sa reiau doctrinele dominionismului (7M Mandate, marketplace ministry, spiritual warefare etc) in acest post, dar va rog sa studiati posturile pe acest subiect unde veti gasi ABC-ul acestor doctrine. Si posturi sunt destule doar timp si dorinta de studiu sa aveti.

Prin urmare voi repoduce mai jos cateva citate din cartile lui David Shibley. Primul este din cartea “Marketplace Memos” si celelalte din cartea “The Missions Addiction“. Cunoscatorii vor recunoaste doctrinele dominionismului.

2015-09-16_22h48_38

2015-09-16_23h04_46

2015-09-16_23h06_33

2015-09-16_23h07_35

2015-09-16_23h08_09

21 Comments

  1. Erau ultimii din spectrul evanghelic pe care i-as fi crezut ca nu apeleaza la discernamantul spiritual cu care este sau ar trebui sa fie inzestrat fiecare copil al lui Dumnezeu nascut din nou.
    Dar daca ma gandesc bine, aceste legaturi dintre baptisti si carismatici in Romania, le-am vazut pentru prima data, inainte de Revolutie, la Biserica lui Dugulescu de pe Romulus din Timisoara ( inainte sa se mute in decembrie 89 unde este Betel acum), unde penticostal fiind ne intalneam impreuna cu studentii baptisti programele de marti seara. Imi amintesc ca un frate de-al “apostolulului” Daniel Matei, ne povestea “minunile” pe care le facea Dumnezeu prin fratele lui prin China si Corea si chiar fiica lui Matei venita in tara, a avut o prezentare mai lunga a activitatii apostolice a tatalui sau. Imediat dupa Revolutie, cred ca prin februarie 90, a venit Daniel Matei la Timisoara unde am participat si eu la primele intalniri si inca aproape 2 ani dupa. Cred ca de atunci au inceput sa se cristalizeze aceste “legaturi” dintre Agape si Betel.

    Eu vin din mediu penticostal, nascut in familie de penticostali, am trecut si prin cel carismatic, unde am vazut multe din adancimile inselarii, am ajuns intr-un final cesationist. Frecventez in continuare o biserica penticostala pentru ca inca nu am o alta varianta. Va spun asta nu ca ar interesa pe cineva persoana mea, ci ca discernamantul spiritual inseamna pentru cei mai multi penticostali darul deosebiri duhurilor. Asa ca, sa nu va mai mire de ce exista atat de multi oameni inselati in miscarea evanghelica si in special in cea penticostala, unde nimeni de la amvon, absolut nimeni nu are curajul sa expuna vreo miscare eretica.

    • Da, am realizat si eu aceste legaturi dintre biserica Betel si biserica Agape. Din cate am inteles primul botez de la Agape a fost sustinut in cladirea Betel. Va dati seama ca cei de la Agape nu au cum sa expune aceasta miscare datorita legaturiilor de prietenie formate. Astfel legaturile de prietenie sunt puse mai presus de invataturile biblice sanatoase. Ce sa mai zic de faptul ca pastori de la Betel merg la emisiunile Alfa si Omega alaturi de toti ciudatii din lumea “evanghelica”. Azi Samuel Caba isi expune aberatiile iar maine apare Samy Tutac pe sticla, oferind astfel credibilitate unor impostori.

      Aveti dreptate cand spuneti ca putini au curajul sa expuna aceste inselatorii, ganditi-va cati le-ar sari in cap. Pe de alta parte multi pastori sunt neinformati cu privire la aceste erezii moderne (care sunt de fapt vechi, dar cu o haina noua). Daca lideri uniunii se duc undeva sau promoveaza ceva, se duc si ei toti buluc fara pic de discernamant si fara sa-si puna intrebari ce si cum. Tocmai de asta liderii au o asa mare responsabilitate din pozitia in care se afla.

  2. Frate Paul daca tot expuneti invatatura lui David Shibley dati-ne cateva citate din scrierile lui. Altfel cautam acul in carul cu fan. Eu inteleg ca omul poate fi corupt, dar fiti va rog mai clar, altfel se va interpreta ca vreti doar sa duceti o campanie de denigrare impotriva lui David Shibley.

    • Frate Daniel, am sa va raspund intr-un update la post. Va rog sa intelegeti ca nu am sa reiau doctrinele dominionistilor si tot ABC-ul acestei miscari. Pentru a va familiariza cu acestea am sa va rog sa studiati posturile pe care le-am scris pe aceste subiecte. Dar am sa va dau niste citate in post ca sa fie treaba clara.

  3. @ Paul M.
    Ar fi necesare niste citate, totusi, personal nu mai am nevoie pentru ca am rasfoit putin cartile lui David Shibley si am dat de cartea “End Time Harvest”(m-am oprit la ea pentru ca axolo e “miezul” invataturii carismatice :))) si mi-am dat seama ce promoveaza si ce viziune are.
    In linii mari, David Shelby e cat se poate de evanghelic insa viziunea sa relatata pe scurt si organizatiile pe care le promoveaza sunt cartea lui de vizita care il expune ca un fals profet.
    Cateva citate din “End Time Harvest”:
    1. “The Bible says that the
    church is literally “built on the foundation of the apostles and prophets, with Christ Jesus himself
    as the chief cornerstone” (Ephesians 2:20). I believe these two offices are now providing what
    has until recently been two glaring missing keys in world evangelization. Apostles provide great
    impetus for massive church growth movements. Prophets can deliver rhema words to nations
    and national leaders that can provide favor and an entrance for the gospel. 13”
    Nu o sa traduc tot fragmentul insa din el reiese ca el crede ca inca mai exista apostoli probabil ca nu a incetat sa se creada unul dintre ei.
    2. “God has raised up
    ministries like Teen Mania and Youth With a Mission to help produce a generation of missions
    leadership for a life-sized challenge.”
    In textul precedent Shibley promoveaza organizatii ca Teen Mania (pentru cei care au timp pot sa se uite la urmatorul documentar pe youtube: https://www.youtube.com/watch?v=RrQyduTQRkI) si
    YWAM(Youth With a Mission) pare a fi ok, insa este implicata in miscarea carismatica foarte puternic la nivel mondial.
    3. “God has specifically spoken to me to invest my life in this young generation of emerging
    missions leadership. That is why I’ve committed a large amount of time in 1999 to a world tour
    of Bible colleges. I want to pour my heart and passion into emerging church leaders around the
    world. And I want to hear their hearts as well. I want to lay hands on them and I want them to
    lay hands on me. The Holy Spirit is calling us to link generations of missions leadership for the
    greatest global harvest ever.”
    In textul anterior Shibley ne spune viziunea pe care o are de a forma lideri tineri peste care sa-si puna mainile (ca un adevarat apostol) dar si tinerii lideri noi formati sa-si puna mainile peste el… (DE CE?)
    Eu stiu ca Biblia spune ca isi pune mainile pentru a ordina un lider, cei care deja sunt in postura de autoritate nu si viceversa… Are intentii foarte mari si isi doreste si un ecumenism evanghelic…. probabil in stil carismatic, cum altfel, din moment ce are pretentia sa fie recunoscut ca apostol?
    Intentiile lui ar fi bune daca nu ar duce spre libertinajul carismatic si spre teologia lor.

      • Sa stiti ca din imaginile postate nu am detectat in neregula decat faptul ca promoveaza Evanghelia prosperitatii ceea ce e o erezie si probabil asocierea cu cativa lieri carismatici si NAR pe care nu-i cunosc, in rest in ceea ce priveste doctrina razboiului spiritual si viziunea pe care o are este biblica(puncte strategice de rugaciune pentru a micsora nivelul de influenta al diavolului… nu e nimic rau in asta marile treziri au avut loc prin post si rugaciune), atata timp cat ea nu duce la modul de inchinare carismatic.
        Cand se vorbeste despre teoria “dominion”, eu cred ca in linii mari diavolul are domenii teritoriale in care este foarte activ (lumea islamica radicala spre exemplu) si domenii unde si-a pierdut mult din influenta… zonele unde majoritatea sunt crestini evanghelici.
        Problema e in derapajele care se produc intre carismatici nu in aceasta teorie in general care e corecta in linii mari deorece crestinul este implicat zilnic intr-un razboi spiritual.

      • In cazul in care doar Evanghelia prosperitatii va sare in ochi inseamna ca inca nu sunteti familiarizat cu doctrinele dominionismului. Ar fi bine sa le cunoasteti ca sa le puteti combate. Spre exemplu chestia cu “domeniile teritoriale” e doar o forma “crestina” de geomantie. A se vedea http://www.geomancy.org/. Chestia e ca multe lucruri propovaduite de NAR par si suna bine, dar nu sunt singurul care afirma faptul ca NAR reprezinta ocultism in limbaj crestin. Colaborez si tin legatura cu diferite persoane care studiaza acest fenomen de peste 20 de ani si printre ei cei mai documentati sunt cei de de la Discernemnt Ministries. Va recomand sa studiati blogul lor: http://herescope.blogspot.de/

      • Unul dintre derapajele carismatice este modul in care privesc ei zonele teritoriale de influenta al diavolului si cum merg ei din loc in loc si “proclama” Evanghelia si mai stiu eu ce peste un anumit loc pe il “curata” si Il dedica Domnului Isus Hristos…. ei cred ca din moment ce au facut asta, diavolul nu mai are ce cauta pe teritoriul ala :))
        Diavolul vine si in biserica…. sau anumite manifestari de tip “haka” pe care le-ai postat tu in secventele de pe youtube. Acestea sunt alte derapaje…. La fel, ei cred ca daca isi impun sugestiv o atitudine razboinica, in acel moment se motiveaza mai mult si ii cresc puterile “omenesti” si diavolul se sperie cand il vede pe exaltat si fuge cat il tin picioarele.
        Diavolul nu se sperie de putera omeneasca, poate cineva sa ridice greutati de 1 tona sau sa aiba cine stie ce putere upraomeneasca, daca Duhul Sfant nu este in acel om toata autosugestia lui e penibila si se indreapta spre ocultism.
        Carismaticii vor sa lupte in razboiul spiritual de multe ori amestecand tehnicile de lupta si filozofiile motivationale omenesti firesti cu cele duhovnicesti (rugaciunea si credinta) rezultand trufie, mandrie spirituala si lipsa de intelepciune.
        Nu doctrina biblica si intentiile carismitacilor sunt in general gresite ci metodele si viziunea care duc la derapaje si destrabalare.

  4. Daniel,

    Iti scriu pt. ca din cate pot eu sa observ din comentariile tale esti un om care cauti sa te lupti sa cunosti si sa impartasesti Adevarul si incerci sa expui minciuna.

    Nu vreau sa ma intelegi deloc gresit cu ce-ti voi scrie mai jos. Eu insumi am participat in viata mea de credinta de peste 18 ani ( m-am pocait la 21 de ani la baptisti provenind dintr-o familie ne-crestina, si am acum 39) la multe intruniri si conferinte penticostal-carismatice si chiar hiper-carismatice. Stiu despre ce este vorba si din pacate INSELATORIA, EREZIA este la ea acasa in aceste medii. Sunt batist dar nu cesationist, cred ca Dumnezeu poate face si azi minuni REALE, vindecari incredibile, si poate elibera de duhuri necurate o persoana, sau de opresiune demonica, dar in conditiile specificate de Scriptura conform cu voia Lui, dar este cu totul altceva decat circul ieftin prezentat in mega-showurile carismatice generate de industria lor de “cruciade” care genereaza profituri URIASE materiale pe costul spiritual al alterarii Adevarului biblic.
    Studiez asiduu cam de 4 ani fenomenul ereziilor contemporane, apostazia de la crestinismul biblic care e fara precedent in istorie si mai ales ereziile carismatismului. Fac asta caci Domnul mi-a aratat cat de nocive sunt ele pentru Biserica la nivel mondial, si cum pregatesc venirea Anticristului si marea lepadare mondiala de la credinta crestina autentica, apostazie care a fost profetita de Scriptura.

    In comentariul tau din 17.09 ora 10:48 desi punctezi aproximativ bine la inceput despre greselile de doctrina si practica ale carismatismului vizavi de doctrina si practica lor gresita de “curatarea spirituala teritoriala” prin legarea puterilor/autoritatii demonice a unui teritoriu locuit de o populatie ne-crestina, pagana printr-un act de exorcizare a puterii demonice din teritoriul respectiv (caci asta e ceea ce cred ei, desi nu avem nici un precedent scriptural de exorcisme practicate asupra unui teritoriu), totusi in final spui ca nu doctrina carismatica e in general gresita ci metodele si viziunea lor.

    PAVEL CAND A FOST IN ATENA, CENTRUL NR. 1 AL PAGANISMULUI GREC, NU A LEGAT PUTERILE DEMONICE ALE ATENEI PRINTR-UN RITUAL DE EXORCISME TERITORIALE DE GENUL CELOR PERFORMATE DE CARISMATISMUL CONTEMPORAN ( parte a razboiului lor spiritual, comform doctrinei lor gresite), CI PAVEL A P-R-E-D-I-C-A-T EVANGHELIA ( Fapte 17 incepand cu v. 15) !

    Daniel, metodele, viziunea si practicle gresite intotdeauna au venit, vin si vor veni dintr-o DOCTRINA GRESITA. Asta nu inseamna ca trebuie sa fie in intregime gresita, e sufient sa aibe un efect malign si daca e APROAPE corecta ( ceea ce nu e oricum nici pe departe cazul cu doctrinele Carismatismului, care are masive si evidente portiuni de doctrina si practica importate din ocultismul New Age).
    IA AMINTE IN ACEST SENS, TE ROG, LA CITATUL LUI SPURGEON CARE STRAJUIESTE DE PE METEREZE ACEST BLOG AL LUI PAUL MORAR .

    Daca cineva cauta dupa comoara Adevarului, perla cea mai de pret, Evanghelia adevarata, biblica, nu trebuie sa o caute in lada de gunoi…in doctrinele infestate de erezii ale Carismatismului. Stiu ca sunt multe lucruri care probabil nu le intelegi acum, dar daca vei continua sa sapi sincer si obiectiv dupa Adevar, si-L vei cauta unde trebuie, daca te vei documenta asiduu din sursele de apologetica evanghelica autentica, dublata de citirea si studiul Cuvantului ( nr.1), post si rugaciune, vei INTELEGE aceste lucruri. ( Daniel 12:10 “…the wise shall understand”.)

    Este adevarat caci Carismatismul utilizeaza filozofiile motivationale omenesti ( preluate din Psihologie), dar nu-s deloc, din pacate, singurii evanghelici care fac asta. Si liderii baptistilor implicati in mega-miscarea internationala a Bisericilor Conduse de Scop (PDC-Rick Warren) sau cei implicati cu mega-retzeaua internationala Willow Creek Association-Bill Hybels utilizeaza masiv tehnicile motivationale si manipulative din psihologie spre deraierea si manipularea spirituala a credinciosilor lor pentru a-i conditiona sa imbratiseze treptat Ecumenismul radical (unirea doctrinara a religiilor), tot ce presupune globalizarea, Misticismul (necesar pt. uniformizarea doctrinara a tuturor religiilor si deschiderea spre “semne si minuni” pentru creerea treptata a unui “crestinism” experimentativ fara doctrine clare si absolute…spre a fi pregatiti pt. campania mondiala a Anticristului de “semne si minuni” reale dar oculte, descrisa in Biblie, el fiind liderul unei singure religii mondiale care-l va venera.

    Insa marea problema a Carismatismului sunt doctrinele si tehnicile oculte preluate din New Age ( in special cele de tip shamanic), ele sunt cele mai puternice arme spiritual de inselatorie dar si cele mai periculoase spiritual !

    Daniel, nu degeaba Paul Morar ti-a recomandat sa studiezi atent materialele de apologetica evanghelica de pe blogul lui, care expun doctrinele si practicile gresite ale carismatismului, ca sa ai o imagine corecta si ampla a acestui fenomen altfel nu-l vei intelege corect. Asta cere timp mult, sacrificiu si dedicare.

    Ceea ce de exemplu ai descris tu, foarte inspirat, in comentariul tau de la randul 5 la 11 nu se indreapta doar spre ocultism cum ai concluzionat tu, ci ESTE chiar OCULTISM PUR in haina evanghelica, crestina si asta-l face si mai periculos caci e ca un cal troian. In toate ritualurile shamanice (vrajitoresti) de exorcisme teritoriale sau asupra unei fiinte vii din tot shamanismul primitv international se crede ca masca hidoasa, cat mai hidoasa, si machiajul hidos a shamanului si razboinicilor tribali care-l asista in ritualul ocult, precum si atitudinea lor agresiva si urletele lor, etc. vor sperie entitatile spirituale negative alungand spiritele rele si asta va duce la eliberarea de opresiunea malefica a teritoriului, casei, animalelor sau fiintei respective, asta va aduce sanatate, prosperitate materiala, etc.

    Concluzia este urmatoarea, ea fiind arhi-documentata de catre apologetica evanghelica autentica, cu dovezi inconstestabile, care pot fi studiate . ESTE DOVEDIT PRIN STUDII TEOLOGICE DE DECENII CA TEORETICIENII DOCTRINELOR SI PRACTICILOR CARISMATICE AU SONDAT ADANCIMILE SATANEI (OCULTISMUL PUR) IN CAUTAREA DE A INVATA METODE SI PRACTICI SUPRANATURALE CARE SA-I AJUTE SA PRODUCA “SEMNE SI MINUNI” CA APOI CU AJUTORUL LOR SA POATA CHIPURILE PROPAVADUII MAI EFICIENT EVANGHELIA, OBTINE VINDECARE SI PROSPERITATE MATERIALA.

    • “vizavi de doctrina si practica lor gresita de “curatarea spirituala teritoriala” prin legarea puterilor/autoritatii demonice a unui teritoriu locuit de o populatie ne-crestina, pagana printr-un act de exorcizare a puterii demonice din teritoriul.”
      Eu ma refeream strict la citatele din scrierile lui David Shibley, din care nu reiese ce ai scris in citatul de mai sus.
      O masura de adevar exista chiar in citatul descris de tine mai sus. Au fost treziri spirituale in anumite regiuni din Europa cum ar fi Scotia 1741, 1742 in care sau inchis la propriu crasme deoarece nu mai existau clienti care sa le frecventeze.
      In trezirile acestea cu impact teritorial, rugaciunea credinciosilor care au fost folositi de Dumnezeu a avut exact acel efect de “curatarea spirituala teritoriala” nu in sensul in care au fost legate acele puteri demonice care robeau pe majoritatea oamenilor din acele zone, dar asta nu reiese din scrierile lui Shibley in citate exacte.
      Eu stiu din Biblie de la Domnul Isus Hristos ca duhurile rele cand are loc eliberarea unui om sunt trimise de Dumnezeu in “adanc” sa in Iad (poate chiar ii leaga sau le pune interdictie de a mai iesi)…. dar sunt trimise doar de Dumnezeu sau acestea fug si hoinaresc “in locuri fara apa…”
      Daca cineva isi asuma rolul de a lega acele duhuri rele atunci e neintelept asta nu poate face decat Dumnezeu, care are deja legati cativa demoni pe care ii va dezlega in vremea sfarsitului.
      In schimb noi au fost cazuri in care credinciosii au “legat” figurativ vorbesc puterea satanei in anumite zone prin rugaciunile lor, adica i-au diminuat la minim influenta in acele zone si astfel au avut loc marile treziri.
      Daca se vorbeste in sens figurativ atunci nu cred ca e o problema dar dupa cum am mai spus… ca sa incriminezi un om trebuie sa fii obiectiv si corect in legatura cu AFIRMATIILE pe care le face… nu cu ceea ce interpretam noi, pentru ca altfel judecam “inainte de vreme” si nu avem dreptul acesta.
      “In toate ritualurile shamanice (vrajitoresti) de exorcisme teritoriale sau asupra unei fiinte vii din tot shamanismul primitv international se crede ca masca hidoasa, cat mai hidoasa, si machiajul hidos a shamanului si razboinicilor tribali care-l asista in ritualul ocult, precum si atitudinea lor agresiva si urletele lor, etc. vor sperie entitatile spirituale negative alungand spiritele rele si asta va duce la eliberarea de opresiunea malefica a teritoriului, casei, animalelor sau fiintei respective, asta va aduce sanatate, prosperitate materiala, etc.”
      Nu stiam asta, multumesc pentru informatie… seamana mult cu ce se intampla in unele “ritualuri” carismatice.
      “ESTE DOVEDIT PRIN STUDII TEOLOGICE DE DECENII CA TEORETICIENII DOCTRINELOR SI PRACTICILOR CARISMATICE AU SONDAT ADANCIMILE SATANEI (OCULTISMUL PUR) IN CAUTAREA DE A INVATA METODE SI PRACTICI SUPRANATURALE CARE SA-I AJUTE SA PRODUCA “SEMNE SI MINUNI” CA APOI CU AJUTORUL LOR SA POATA CHIPURILE PROPAVADUII MAI EFICIENT EVANGHELIA, OBTINE VINDECARE SI PROSPERITATE MATERIALA.”
      Acei teoreticieni carismatici sunt satanisti cu buna stiinta, altfel nu-mi explic de ce ar vrea cineva sa foloseasca tehnici si puteri oculte (satanice) in biserica.
      E posibil, dar persoanele acestea trebuie demascate in mod corect si obiectiv prin rodul lor si AFIRMATIILE lor care de fapt e cel mai important rod deoarece ei “manuiesc” “cuvantul”.
      E adevarat ca nu cunosc prea mult mediul si pericolele carismatice…. insa eu cred ca in special trebuie sa studiem Cuvantul Lui Dumnezeu ca sa putem sa demascam profetii mincinosi si daca ramanaem in Cuvant e suficient sa ne dam seama de rodul acestor persoane.
      Nu strica nici putina cultura generala, in schimb si multumesc pentru informatii.

  5. Draga Daniel,

    Pt. comentariul tau din 19.09 ora 18.01:

    Te rog nu te supara, dar pare sa fie ori o problema de logica la tine ori de exprimare !
    IATA CUM STAU LUCRURILE:

    Uite ce afirmi tu in comentariul tau despre care am vorbit: “Unul dintre derapajele CARISMATICE este modul in care privesc ei zonele TERITORIALE de influenta al diavolului si cum merg ei din loc in loc si ‘proclama’ Evanghelia si mai stiu eu ce peste un anumit loc pe il “CURATA” si Il dedica Domnului Isus Hristos…. Ei cred ca din moment ce au facut asta, diavolul nu mai are ce cauta pe teritoriul ala :).

    DECI TU FACI MAI SUS REFERIRE LA O PRACTICA GENERALA GRESITA A CARISMATISMULUI SI NU “strict la citatele din scrierile lui David Shibley” cum gresit afirmi tu in acest comentariu. Corect ?

    In consecinta ceea ce am spus eu vizavi de afirmatia ta despre aceasta PRACTICA GENERALA GRESITA A CARSIMATISMULUI : “vizavi de doctrina si practica lor gresita de “curatarea spirituala teritoriala” prin legarea puterilor/autoritatii demonice a unui teritoriu locuit de o populatie ne-crestina, pagana printr-un act de exorcizare a puterii demonice din teritoriul.” ESTE PERFECT IN CONTEXT cu afirmatia ta, eu nereferindu-ma DELOC in mod expres la D. Shibley ci la o practica generala gresita din carismatism pe care chiar tu ai adus-o in atentie. Sau probabil ca tu nu intelegi concret ce presupune aceasta doctrina carismatica la care faci referire? Mai studiaza si edifica-te asupra acestui aspect. Aici ai un mesaj audio pe scurt care expune gresala de interpretare si aplicare a carismatismului in privinta acestei doctrine: (Jacob Prasch: Biblical Binding & Loosing, and the Keys to the Kingdom) https://www.youtube.com/watch?v=YYVUL9-Lf6Y

    IN SCHIMB TE ASIGUR CA ATAT EU CAT SI PAUL MORAR CREDEM DIN TOT SUFLETUL CEEA CE AI AFIRMAT TU AICI: “persoanele acestea trebuie demascate in mod CORECT si OBIECTIV prin rodul lor si AFIRMATIILE lor care de fapt e cel mai important rod deoarece ei “manuiesc” “cuvantul”. SI ASTA SI FACEM !!! Tot CEEA CE A AFRIMAT PAUL PE BLOGUL SAU A SI DOVEDIT! Dar trebuie sa intelegi un lucru foarte important ca este imposibil fizic sa afisezi TOATE dovezile apologetice care-l incrimineaza pe X sau Y, sau miscarea eretica X sau Y. Sunt carti intregi scrise care aduc aceste dovezi, documentare de zeci de ore, etc. ! PE BLOG AFISEZI FOARTE SELECTIV ACESTE DOVEZI si rezumi informatia caci daca e prea multa oamenii nu o vor citi, iar cine totusi doreste si are pasiune pt. Adevar, sa investigheze mai mult vreun aspect adus in atentie, o poate face din diferitele resurse apologetice ce trateaza acest subiect. Atat eu cat cred ca si Paul Morar am stat sute de ore (fara exagerare) doar ca sa studiem prin citire dovezile incontestabile care incrimineaza apostazia fara precedent de la crestinismul biblic (profetita de Scriptura).

    La fel subscriu DIN SUFLET afirmatiei tale EXCELENTE ca “in SPECIAL trebuie sa studiem Cuvantul Lui Dumnezeu ca sa putem sa demascam profetii mincinosi” !
    Insa sper sa nu confunzi CUNOSTINETELE DE APOLOGETICA cu CULTURA GENERALA desi e drept ca UNUI APOLOGET ii foloseste mult sa aibe CULTURA GENERALA.

    Daniel, eu cred ca am detectat la tine un interes pentru apologetica si nu cred ca m-am inselat. Vreau sa ramai macar cu atat din toata discutia nostra: studiul APOLOGETICII contemporane si INVESTIGATIA APOLOGETICA este punerea in practica efectiv a cunostintelor acumultate prin studiul Bibliei, prin exersarea continua a discernamantului spiritual aplicat la diferite situatii cu care azi se confrunta Biserica.

    Biserica are nevoie MARE azi de apologeti autentici, bine pregatiti, documentati in legatura cu problemele grave de doctrina si practica cu care se confrunta Crestinismul azi, care sa iubeasca real Scriptura si sa-i cunoasca doctrinele foarte bine si carora sa nu le fie nici rusine si nici frica sa proclame Adevarul. Azi marele atac asupra Bisericii se da din interior prin lupii eretici si apostati deghizati in pastori, scriitori si vorbitori crestini care treptat si greu sesizabili pt. majoritatea din biserica DEMOLEAZA prin DECONSTRUCTIONISM TEOLOGIC doctrinele fundamentale ale Crestinsimului Biblic, pregatindu-l pt. marea apostazie profetita de Scriptura

    Inca o idee cu care asa vrea sa ramai:
    NU ISLAMUL, CATOLICISMUL, SECULARISMUL/UMANISMUL, NEW AGE-UL, ETC. SUNT PERICOLUL NR. 1 ALE BISERICII DE AZI, CI NEO-LIBERALISMUL EVANGHELIC CARE INTRODUCE IN BISERICA, DIN INTERIOR, DOCTRINELE ISLAMULUI PRIN CRISLAMUL, DOCTRINELE CATOLICISMULUI PRIN ECUMENISMUL (UNIREA) PROTESTANTILOR CU CATOLICII, SECULARIZAREA BISERICII PRIN ACCEPTAREA PSIHOLOGIEI, DIFERITELOR DEGHIZARI ALE DARWINISMULUI, ETC. SI NEW AGE-UL PRIN CARISMATISM (care e ințesat de doctrine si practici New Age).
    AICI e o predica despre asta, care utilizeaza si prezentari powerpoint, expusa de un redutabil apologet american: The Most Dangerous Cult / Eric Barger https://www.youtube.com/watch?v=jryW79H8Xvg

    • Traian, eu cred ca fratele Daniel este un cititor mai nou al blogului astfel ca probabil nu a apucat inca sa studieze postarile pe care le tot pun de 1 an jumate. Nu se poate se prezinti in fiecare articol bazele invataturilor NAR altfel s-ar pierde prea mult timp. Eu am vrut doar sa demonstrez ca David Shibley imbratiseaza aceste invataturi si le propaga mai departe. Cu tot respectul fata de “mai marii nostri” din conducerea cultului baptist, dar eu nu pot sa fiu de acord cu asa ceva. Daca ma crede cineva cand spun ca David Shibley este un invatator mincinos de la care nu avem ce invata (ba dimpotriva ne otraveste spiritual) sau nu ma crede asta nu mai e treaba mea. Fiecare e responsabil sa se informeze si sa cerceteze, iar apoi sa actioneze in consecinta.

      • Eu sunt lamurit, oricum, in privinta lui Shibley din scrierile lui.
        In primul rand, ca sa pretinzi ca esti formator de lideri la nivel pastoral si sa pretinzi ca functia deplina de apostol este valabila si acum, sugereaza indirect ca el este un “fel de” apostol mai ales ca a fost prezentat intr-o lucrare (ministry) pe un site ca fiind apostol… ceea ce e foarte periculos la Shibley. Apoi, un lider cu discernamant niciodata nu se va asocia cu persoane, sau nu va promova organizatii care la randul lor promoveaza doctrine eretice.
        El mai promoveaza si Evanghelia prosperitatii si din limbaj reiese clar ca este un simpatizant fatis al miscarii carismatice, acestea fiind asociate cu persoanele si organizatiile pe care le promoveaza isi indreapta categoric auditoriu inspre aceasta miscare.
        El este totusi un lup rafinat, deoarece lucrarile lui scrise cuprind in cea mai mare parte o doctrina solida evanghelica, eu as indrazni sa estimez un procent de 95%, dar tocmai de aceea este foarte periculos si anume, pentru faptul ca este foarte greu de detectat ca un profet mincinos.
        In acest context, nu i se poate imputa o vina foarte mare conducerii Uniunii Baptiste pentru ca a participat la o intrunire a acestui “conferentiar” si mai cred ca sunt destul de multe persoane dintre cele enumerate de tine si care fac parte din Uniune Baptista care au discernamant.
        Totusi expunerea intentiilor lui Shibley este laudabila.
        Multumnesc pentru ca imi iei apararea… Nu am institat sa ii raspun eu fratelui Traian pentru ca discutia devenea redundanta. Este foarte posibil sa ma fi exprimat eu prost, ca mai apoi sa luptam amandoi DOAR pentru a castiga un punct de vedere personal, ajungandu-se la o confruntare sau un fel de “cearta de vorbe”.
        Recunosc ca nu le stiu pe toate si nu vreau sa duc in derizoriu lucrarea de apologetica.(2 Corinteni 2: 10-11 “….caci noi nu suntem in nestiinta despre planurile… satanei”) Ea este foarte buna, insa uneori ea este dusa la extrem si la un nivel aproape academic.
        Sa nu ma intelegeti gresit, insa eu cred ca multi altii ca Biblia este destul de simpla in doctrinele fundamentale, iar cei care introduc erezii vor fi demascati prin faptele lor de credinciosii care au un fundament Scriptural solid.
        Este intr-adevar o problema atunci cand liderii din biserici strecoara anumite concepte eretice subtile, insa de aceea avem Duhul Sfant, ca sa ne instiinteze ca ceva nu este in regula si pentru acesasta este si acest site folositor.
        Problema este si la noi, pentru ca nu suntem vegheatori, nu din cauza ca nu cunoastem TOATE curentele eretice care pot ataca biserica, ci pentru ca de multe ori nu traim viata in sfintenie si atunci nu suntem calauziti de Duhul Sfant in permanenta.
        Chiar daca am avea toata cunostinta despre toate curentele eretice si am trai vieti decadente, tot ne-ar insela diavolul pentru ca un “credincios” fara calauzirea Duhului Sfant este victima sigura, indiferent de cata cunostinta are.
        Si cred ca ar trebui cu totii sa ne ferim sa “implinim” in mod negativ urmatorul verset:
        1 Corinteni 8:1 “In ce priveste lucrurile jertfite idolilor, stim ca TOTI AVEM CUNOSTINTA(si se poate aplica pentru orice curent eretic in care noi credem ca suntem doxa, pentru ca orice curent eretic duce spre idolatrie). DAR CUNOSTINTA INGAMFA PE CAND DRAGOSTEA ZIDESTE”.
        Sper sa nu mi-o luati in nume de rau, oricum eu consider ca sunt foarte multe informatii folositoare pe acest site din care putem invata cu totii.
        Domnul Isus Hristos sa va binecuvanteze!

      • O minciuna cu cat e imbracata in mai mult adevar, cu atat este mai greu ca sa fie detectata. Daca acesti falsi apostoli ar promova doar erezii nimeni nu i-ar baga in seama si nu ar ajunge sa fie promovati la nivel de conducere a cultului.

        Pe de alta parte si eu imi doresc sa discutam civilizat si cu dragoste despre adevar, ca sa nu ajungem la certuri de vorbe. Personal sunt intotdeuna dispus sa-mi schimb punctul de vedere atat timp cat argumentele aduse de cineva reusesc sa ma convinga ca sustin sau spun ceva gresit. Cu siguranta nu le stim pe toate, dar daca suntem calauziti de Duhul Sfant cu siguranta vom reusi sa ne pastram discernamantul in acest paienjenis de invataturi false.

  6. Daniel,

    Fii binecuvantat!

    Nu cred ca ai nevoie sa-ti ia cineva apararea…pentru ca nu e nevoie de asa ceva aici. Noi cred că suntem frati în Domnul si deci suntem de aceeasi parte a baricadei. Din păcate, comunicarea virtuală, scrisul din spatele unei tastaturi, nu transmite intotdeauna cel mai corect, nici gandurile, nici intențiile mele si nici ale tale.

    Daniel, am văzut că știi engleză, că vrei să aprofundezi studiul Scripturii făcând din asta o practică, că ai o anumită pasiune pentru apărarea doctrinelor Scripturii. Chemarea/invitația/rugămintea mea personală pentru oameni ca tine, frați ca tine, e să se edifice tot mai mult în acest sens pentru cultivarea discernământului spiritual, absolut necesar mai ales in vremurile acestea.

    Daniel, trăim niște timpuri profetice când creștinismul biblic e atacat la nivel mondial de masive învățături greșite, atât din exterior cât și din interior, e nevoie urgentă foarte mare de apologeți autentici. Vrei să te pregătești să fii unul din ei, din cei care stau în spărtură și apără credința ??? Răspunde-i te rog Domnului Isus, nu mie, la această întrebare.

    TE SALUT CU Filipeni 1: 9-11

    • Multumesc pentru salut. Domnul Isus Hristos sa te binecuvanteze! Cat priveste apologetica, pot spune ca nu am facut niciun seminar sau cursuri Biblice pentru “dedicarea” in slujire daca pot spune asa ceva :)).
      Nu am avut ocazia si nici nu cred ca pot momentan, insa fac si eu ce pot in mediul online uneori si daca am ocazia si in biserica locala.
      Imi place in schimb sa citesc, iar inclinatia spre apologetica mi-a mai “confirmat-o” si cativa prieteni, dar totul a pornit de la dorinta personala de a-mi explica anumite neclaritati cu privire la mesajul Scripturii. Au fost momente, cand mi-a fost zdruncinata destul de rau credinta de curentul liberal evanghelic, prin care se pune atat de mult la indoiala autenticitatea si veridicitatea Bibliei.
      Cred ca in principal din aceasta cauza oamenii devin laici sau cu convineri relativiste. De aceea cred ca s-a secularizat si Europa (de fapt lucrul acesta este demonstrat deja in istorie) si in general mesajul Domnul Isus Hristos este greu de digerat pentru liberali, iar lipsa de viziune morala corecta asupra textelor biblice ii fac pe oameni sa se departeze de crestinism.
      Biblia este destul de usor de atacat, in special in aceste timpuri postmoderne. Cel mai greu este de aparat Cuvantul Lui Dumnezeu, care mie imi raspunde la cele mai importante intrebari existentiale in mod plenar.
      Am studiat in primul rand pentru mine si am ajuns la concluzia ca, daca credinta noastra este doar la nivel intelectual, cel mai probabil putem cadea din credinta la un moment dat. In schimb experientele personale cu Dumnezeu si din punct de vedere intelectual, constientizarea faptului ca in afara esentei mesajului crestin, viata este plina de nedreptatate, suferinta si multe atrocitati… un fel de gluma proasta cu final trist si fara sens, mi-au creat fundamentul pentru a nu cadea din credinta.
      Multumesc oricum pentru aprecieri, dar nu ma considerat un apologet. Nici nu stiu exact la ce mi-ar folosi daca m-as apuca serios de studiu si as ajunge unul, deocamdata nu am nicio viziune in directia aceasta. ::)

  7. Dani,

    2 Petru 3:15 “Instead, exalt the Messiah as Lord in your lives. Always BE PREPARED to give A DEFENSE to everyone who asks you to EXPLAIN the hope you have.”

    Chiar si mesajul acesta al tău, mie personal, mi-a reconfirmat ceea ce am spus despre tine (vizavi de chemarea și necesitatea studiul apologeticii). DECIZIA EVIDENT ITI APARTINE ! Dar macar mai cugetă asupra acestui aspect. Trebuie să te întrebi mai întâi la ce ar folosi ca tu să fii apologet intereseului înaintării Evangheliei Lui Cristos și nu la ce ți-ar folosi ție personal. Deși nimeni nu beneficiază mai mult de binecuvântările unei credințe vii, puternice, autentice, ancorate în Adevăr, care nu poate fi zdruncinată, decât cel ce se îndeletnicește, prin călăuzirea Duhului Sfânt, cu apărarea credința creștine.

    Dani, eu am fost crescut într-o familie ne-creștină, cu un tată intelectual ateu care a devenit mai apoi agnostic, am fost îndoctrinat de copil cu teoria evoluționismului, mai apoi din dorința de a căuta și găsi adevărul am studiat din adolescență atât istoric cât și teologic despre Hindusim-Yoga, Budism Tibetan-Dalai Lama, Zen Budism, Islam, Creștinism, etc. Așa că am putut de timpuriu să mă familiarizez cu falsitatea păgânismului, și m-a ajutat enorm să vad diferența uriașă cand începând să citesc Bibllia, am putut să compar păgânismul cu Adevărul (creștinismul biblic).

    Dani, BIBLIA (creștinismul biblic) NU ESTE DELOC GREU DE APĂRAT ! E adevărat ca nici o religie, dar ABSOLUT nici una, nu au fost atat de sitematic atacate, de documentat, folosind o paletă largă de argumente, ca și Creștinsmul ( în special Biblia cartea de căpătâi a creștinismului biblic). Dar, Dani, Biblia este o carte fantastică atunci când este STUDIATĂ temeinic prin călauzirea Duhului Sfănt… ea este setată divin să se APARE pe ea însăși împotriva oricărui atac îndreptat înspre ea. 1/3 din Biblie sunt profeții ! Noi putem să le analizăm azi istoric și teologic și să vedem cum ele s-au împlinit în istorie, ele anticipând evenimentele cu secole și chiar milenii înainte. NICI O RELIGIE NU ARE AȘA CEVA ! E drept că, ca să te convingi de aspectele acestea necesită muncă, sacrificiu și dedicare…și nu mai ai timp de televizor și pierdut timpul aiurea.

    Dani, te rog DIN SUFLET să înțelegi ca Dumnezeu are oameni ai Săi, unși de El pentru această lucrare, care au produs prin studiu de decenii, materiale care pot APĂRA BIBLIA FORMIDABIL, spulberănd ORICE atac împotriva ei !

    Având în vedere mediul ne-creștin din care provin și unde lucrez, am avut o cifră uriașă de întrebări contradictorii vizavi de Biblie, tot felul de atacuri “științifice” și teologice documentate împotriva Bibliei, cu care m-am luptat uneori până la agonie ! Dar ceea ce este EXTRAORDINAR/FORMIDABIL este că atunci când am decis să-mi jertfesc timpul, comfortul și hoby-urile mele pentru a studia Adevărul, Dumnezeu prin Duhul Sfânt m-a călăuzit să pot intra de-a lungul anilor în posesia unor valoroase informații de învățătură de apologetică creștină autentică care au spulberat ORICE opoziție a învățăturii umane sau demonice care atacau creștinismul-biblia. Și am putut mai apoi să-i ajut pe mulți alții în acest sens (inclusiv pe soția și fiul meu) și să pot să apar documentat Adevărul împotriva numeroaselor atacuri atât din mediul ne-creștin unde lucrez eu, cât și în anumite medii evanghelice care au îmbrățișat ereziile neo-liberale postmoderniste .

    Crestinismul biblic este o religie a Cuvăntului, revelată și transmisa prin cuvinte. Asimilarea prin auzire-citire/studiu a învățăturilor Scripturii, urmată de aplicarea acestora în viața zilnică, apărarea documentată a acestor crezuri în fața oricăror atacuri, nu este o credință “intelectuală”, nu e nici măcar o chestiune de opțiune, ci este exact ceea ce ne învață și poruncește Scriptura. Experiențele AUTENTICE cu Dumnezeu vin întotdeauna după revelația primită prin înțelegerea mesajului Cuvântului Său, altfel ar fi doar…o experiență. Și pagânii, de exemplu hinsușii și musulmanii au o groază de EXPERIENȚE personale cu ”divinitatea” (DOCUMENTATE), multe supranaturale, prin care ei atestă ca “divinitatea” le confirmă veridicitatea religiei lor. Dar oare care e sursa acestor experiențe? Cum testăm această sursă ? Tot la Cuvânt ajungem, pănă la urmă, dacă vrem să fim creștini autentici…

    Din păcate Creștinismul de azi, se îndreaptă masiv spre un creștinism de tip mistic, EXPERIMENTATIV (a cărui credință e bazată în general pe experiențele cu divinitatea, mai ales supranaturale, făra a mai fi testate biblic cu Cuvântul), tocmai datorită faptului că studiul sistematic al Cuvântului, împletit cu apărarea documentată a Cuvântului în fața atacurilor programate din exterior și interior, au fost ”aruncate treptat pe geam” de majoritatea bisericilor postmoderne. Acest aspect grav, această evoluție malignă are cauze complexe ce merită expuse/explicate…numai să fie urechi care vor să le audă.

    DE CE E PERICULOS CRESTINISMUL BAZAT ÎN GENERAL DOAR PE EXPERIENTE, CREȘTINISM A CĂRUI BAZA/FUNDAMENT NU ESTE CUNOASTEREA TEMEINICĂ A BIBLIEI SI CREDINȚA PUTERNICĂ ÎN BIBLIE ??? Odată pentru că experiențele sunt subiective, dar mai ales pentru că dacă ele nu sunt temeinic TESTATE prin Cuvănt pot duce la grave deraieri de doctrină și practică în timp. SUNT “TONE” DE MATERIAL APOLOGETIC CARE DOVEDESC DOCUMENTAT ACEST ASPECT TRAGIC.

    Dani, Creștinismul EXPERIMENTATIV, de tip mistic, bazat aproape exclusiv pe experiențele personale cu divinitatea, supranaturale sau nu, FARA A FI VERIFICATE TEMEINIC PRIN CUVÂNT, e culmea cauza marilor deraieri de doctrină si practică din creștinismul contemporan.

    P.S
    Daniel, să nu mă înțelegi cumva greșit că aș fi împotriva experiențelor personale cu Dumnezeu ( supranaturale sau nu). Aș putea să umplu o carte cu experiențele mele cu Dumnezeu de 18 ani, de când L-am cunoscut. Experiente atât supranaturale în familia mea ( 3 vindecări divine de boli grave, 2 din ele fără speranțe d.p.d.v medical ) cât și numeroase experiente în care am văzut clar purtarea Lui plină de grijă și călăuzirea Sa care nu dă greș, cât și mustrarea Lui când a trebuit să o facă.

    Efeseni 4: 11-15 ( v.15: Instead, SPEAKING the TRUTH in LOVE, we will GROW to become in every respect the mature body of him who is the head, that is, Christ.)

    Philippians 1: 9-11 “And this I pray, that your LOVE may abound still more and more in REAL KNOWLEDGE and ALL DISCERNMENT , so that you may approve the things that are excellent, in order to be sincere and blameless until the day of Christ; having been filled with the fruit of righteousness which comes through Jesus Christ, to the glory and praise of God.

    Evrei 5: 13-13 “Anyone who lives on milk, being still an infant, is not acquainted with the teaching about righteousness. But solid food is for the mature, who by CONSTANT USE HAVE TRAINED themselves to DISTINGUISH good from evil.

    • “Având în vedere mediul ne-creștin din care provin și unde lucrez, am avut o cifră uriașă de întrebări contradictorii vizavi de Biblie, tot felul de atacuri “științifice” și teologice documentate împotriva Bibliei, cu care m-am luptat uneori până la agonie ! ”
      Cunosc si eu destul de bine sentimentul acesta… Asta nu inseamna, totusi, ca e destul de greu de aparat Biblia sau, ma rog, crestinismul in general?
      “Experiențele AUTENTICE cu Dumnezeu vin întotdeauna după revelația primită prin înțelegerea mesajului Cuvântului Său”…. Mai sunt si cazuri in care Dumnezeu intervine in mod supranatural pentru un necredincios, fara ca acesta sa cunoasca Scriptura (dar se poate edifica dupa aceea…), insa pentru un crestin autentic e Adevarat ce ai scris tu deoarece crestinul trebuie sa fie fundamentat pe Cuvantul Lui Dumnezeu.
      “Din păcate Creștinismul de azi, se îndreaptă masiv spre un creștinism de tip mistic, EXPERIMENTATIV ” …. De acord… si pe mine ma irita acest fapt.
      “Dani, Creștinismul EXPERIMENTATIV, de tip mistic, bazat aproape exclusiv pe experiențele personale cu divinitatea, supranaturale sau nu, FARA A FI VERIFICATE TEMEINIC PRIN CUVÂNT, e culmea cauza marilor deraieri de doctrină si practică din creștinismul contemporan. ”
      Crede-ma…. stiu exact lucrul acesta. De fapt, din aceasta cauza a trebuit sa plec dintr-o biserica evanghelica si sa ma mut in alta si chiar in alt cult crestin.

  8. Dani,
    Posibil sa nu fi fost eu destul de clar in mesajul meu in privinta “greutatii” apararii bibliei. Ce dores sa clarific e urmatorul lucru: DUPA ce m-am EDIFICAT PRIN STUDIU TEMEINIC al apologeticii crestine ( a durat cativa ani) toate intrebarile contradictorii si care atacau biblia au primit un raspuns (in sensul ca au fost demontate, anihilate si demonstrate ca fiind bazate pe informatii false, nefondate, etc.)…si am realizat ca BIBLIA SE POATE APARA USOR DACA CUNOSTI TEMEINIC DOCTRINELE EI SI APOLOGETICA CONTEMPORANA DE CALITATE ( in limba romana este foarte, foarte putin material apologetic de calitate…din pacate, cine nu cunoaste engleza pur si simplu nu are de unde sa se edifice, tocmai de aceea ne-am hotarat sa traducem si brosurile acestea de apologetica)

    2 mari pobleme stau in fata noastra in viitorul scurt care-l mai avem pana la venirea Domnului. Vom fi gata sa SACRIFICAM masiv din timpul nostru pentru a ne edifica cunostintele in manuirea Cuvantului si apararea lui si doi, vom fi gata sa suportam prigoana ce vine si va veni tot mai mult cand vom spune Adevarul ???

    MA BUCUR CA AI INTELES celelalte aspecte mentionate in ultimul meu mesaj.

    FII BINECUVANTAT !

Leave a Reply